De feestdagen staan weer voor de deur! Een uitgelezen kans voor ondernemers om gericht reclame te maken. Inspelen op de feestdagen hoeft je als ondernemer helemaal niet veel tijd of geld te kosten. Vooral niet wanneer je ruim van tevoren je plannen al klaar hebt. We hebben wat handige tips op een rijtje gezet rondom bedrijfsmarketing en de inzet van social media tijdens de feestdagen.

Speciale acties
De feestdagen lenen zich uitermate goed om voor het organiseren van speciale (kortings)acties. Bedenk hierbij altijd goed hoe je je doelgroep op de hoogte gaat brengen van deze acties. Wil je ebijvoorbeeld wekelijks een speciale actie aankondigen via social media, of benader je de doelgroep juist via een nieuwsbrief? Denk ook goed na over hoe je jezelf kan onderscheiden van de concurrentie. Zie je dat veel bedrijven in je branche dezelfde acties opzetten? Probeer jezelf dan duidelijk te onderscheiden met bijvoorbeeld een ludieke actie die ook nog eens nieuwswaarde heeft.

Ondernemers hebben het vaak enorm druk in de periode rond de feestdagen. Ben je als ondernemer erg actief op social media? Dan is het handig om van tevoren berichten in te plannen. Op Facebook en Twitter kun je berichten op vooraf ingestelde tijdstippen automatisch laten publiceren, zodat je je hier tijdens de feestdagen niet mee bezig hoeft te houden.

Bedank je (vaste) klanten
Je (vaste) klanten kun je natuurlijk het hele jaar door bedanken, maar de decembermaand leent zich natuurlijk bijzonder goed voor een extra bedankje.

Stuur klanten bijvoorbeeld een dankbrief via de post. Door de toename van online communicatie zal een opvallende brief opgemerkt worden. Je kunt een dergelijke brief nog verder personaliseren door deze bijvoorbeeld te voorzien van een handgeschreven ondertekening of persoonlijke boodschap. Of voorzie zo’n brief van een kortingscode die in het nieuwe jaar geldig is.

Bedank klanten via social media. Zo kunnen andere klanten ook goed zien dat je als bedrijf actief bent op social media en ook hier gemakkelijk persoonlijk aan te spreken bent. Om helemaal in de stemming van de feestdagen te komen kun je je social media kanalen natuurlijk ook een speciale look geven!

Aangepaste openingstijden en bereikbaarheid
Het is belangrijk om zowel bestaande als potentiële klanten te laten weten hoe ze je kunnen bereiken tijdens de feestdagen. Wanneer je een webshop hebt dan is het van groot belang dat deze up-to-date is. Vermeld duidelijk hoe leveringen rondom de feestdagen worden afgehandeld en voer speciale kortingsacties tijdig door. Bied je de mogelijkheid om producten in een geschenkverpakking te leveren? Vermeld dit dan ook nadrukkelijk.

Heb je een fysieke winkel? Communiceer dan duidelijk over de openingstijden tijdens de feestdagen. Zo voorkom je dat klanten voor een dichte deur komen te staan. Zorg dat je deze openingstijden op zowel je website als social media kenbaar maakt. Verstuur je nieuwsbrieven? Neem de gewijzigde openingstijden dan ook op in je nieuwsbrief.

Fris het nieuwe jaar in!
Hoogstwaarschijnlijk heeft u als ondernemer mooie voornemens en sprankelende plannen voor het nieuwe jaar. Een nieuwe marketingstrategie, huisstijl of juist een compleet nieuwe online look. Slim Media helpt u graag bij het realiseren van die plannen. Ook in het nieuwe jaar bieden wij u gepaste ondersteuning, of het nu gaat om het ontwerpen van een nieuw logo of het schrijven van teksten die doen wat ze moeten doen. En dat allemaal tegen scherpe tarieven, ook in 2019!


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *